Сарадња

субота, 28 новембар 2015 09:18 |

САРАДЊА СА ПОРОДИЦОМ

Највећа ефикасност у остваривању циљева друштвеног васпитања може се очекивати само када се утицаји Установе и породице међусобно допуњују и потпомажу.

У циљу што успешнијег деловања предшколске установе и породице сарадња између предшколске установе и породице одвијаће се кроз следеће облике:

  • Коришћењем разноврсних облика међусобног повезивања и информисања о детету (свакодневне индивидуалне контакте, кутак за родитеље, кућне посете, родитељски састанци;
  • Кроз сталну узајамну помоћ – Предшколска установа обезбеђује стручну помоћ кроз размену педагошких, медицинских искустава, а родитељи могу да пруже помоћ у припремању амбијента за разне свечаности, у изради дидактичког материјала и опреме и др;
  • Стварање прилике за међусобно дружење и живљење;
  • Пригодне ситуације: приликом довођења и одвођења деце и слично;
  • Планирање ситуације: консултације, групни и општи родитељски састанци (информативни, тематски и радионички);
  • Непосредно укључивање родитеља у васпитно-образовни рад;
  • Специјалне ситуације (нпр. период адаптације);
  • Укључивање родитеља у оперативне Тимове и израду ИПП-а за децу са посебним потребама и сметњама у развоју;
  • Заједничке активности: уређење отвореног и затвореног простора, израда дидактичког материјала и опреме и сл.;
  • Заједнички изласци: шетње, излети посете;
  • Прославе и празници: Јесења свечаност, Дан Установе, Дечја недеља, Прослава Нове Године, обележавање 8. марта исл.;
  • Организовање различитих облика рада: Играонице, радионице, рођендаонице. У циљу задовољења различитих потреба деце и родитеља и квалитетног провођења слободног времена сарадња Установе и породице одвијаће се плански и систематски током читаве године укључујући родитеље у планирање и програмирање ове сарадње.

САРАДЊА СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ

Локална друштвена средина има посебну улогу у стварању одговарајућих услова за успешно остваривање циљева институционалног васпитања и образовања предшколске деце, њихов  већи обухват и задовољавање разноврсних потреба, као и стално усавршавање основних и пратећих делатности предшколске установе.

И ове школске године наставиће се сарадња са основним школама, Културно просветном заједницом, Домом културе, Домом здравља, библиотеком, Месном заједницом, предузећима, установама, занатлијама и друго.

У циљу правовремене информисаности о активностима, сарджајима и манифестацијама које се реализују у нашој Установи како родитеља тако и друштвене средине редовним ажурирањем  WEB страница наше Установе и слањем прилога у локалне информативне медије.

САРАДЊА СА ОСНОВНОМ ШКОЛОМ

Од изузетног је значаја остварена добра сарадња Предшколске установе са основним школама, јер уколико се не усклади деловање школе и предшколске установе може доћи до занемаривања резултата остварених на предшколском ступњу, а битно различита средина и захтеви могу створити тешкоће у адаптацији. Да се то не би догодило сарадња са основним школама одвијаће се кроз следеће облике:

  • Сарадња учитеља, васпитача и стручних сарадника;
  • Сарадња васпитача, учитеља, педагога, психолога у циљу размене информација и израде ИПП и ИОП за децу са посебним потребама;
  • Посета деце из вртића школи (упознавање објекта, организација активности у школском простору, присуствовање часовима првих разреда);
  • Посета ђака првака вртићу (заједничке активности у просторијама вртића);
  • Заједничке шетње, прославе, приредбе, изложбе и друго,
  • Заједнички састанци родитеља, учитеља, васпитача и стручних сарадника;
  • Заједничко коришћење објекта, спортских терена и других просторија;
  • Организовање стручних саветовања за стручни кадар обеју институција

Запослени

субота, 28 новембар 2015 09:15 |

Послове и задатке током године обавља следећи број радника:

  • директор (1)
  • правник (1)
  • васпитача у целодневном боравку (14)
  • васпитача у четворочасовном програму (6)
  • медицинске сестре (2)
  • шеф рачуноводства (1)
  • финансијски службеник (1)
  • кувар (2)
  • сервирка (1)
  • домар (1)
  • возач (1)
  • чистачице (3)

Визија

субота, 28 новембар 2015 09:09 |

ВИЗИЈА

Желимо да постанемо установа која подржава добробит деце уважавјући њихово право на активно и заједничко учешће у активностима које за њих имају смисла. Желимо да кроз партнерство са родитељима и локалном заједницом наставимо започете идеје и пројекте, користећи све расположиве ресурсе за активно укључивање у живот заједнице, примењујући сва стручна знања и вештине које ћемо усавршавати.

Посебне услуге

субота, 28 новембар 2015 09:04 |

Предшколска установа "Црвенкапа" пружа родитељима посебне услуге и то:

  • Превоз деце комбијем од куће до вртића уз присуство васпитача.
  • Специјализовани програм "Играоница"  намењен деци од 3 -5 година из руралих средина, а која нису укључена у ниједан облик васпитно-образовног рада.

Организација рада

субота, 28 новембар 2015 08:59 |

У предшколској установи „ЦРВЕНКАПА“ рад се организује у васпитним групама структуираним према узрасту деце.

  • Јаслене групе деце узраста од 1 до 3 године- млађа, средња и старија јаслена група.
  • Васпитне групе деце узраста од 3 до 5,5 година – млађа, средња и старија васпитна група.
  • Група у години пред полазак у школу у целудневном и полудневном трајању (четворочасовни програм) за децу узраста од 5,5 до 6,5 година.
  • Посебни, специјализовани, повремени програми:
    • „Играоница“ (двочасовна ичетворочасовни боравак) за децу узраста од 3 до 5,5 година из руралних средина
    • Рекреативни боравак деце у пророди – зимовања, излети...

КУЋНИ РЕД

ПУ „Црвенкапа“ почиње са радом у 6:00h а завршава се у 16:30.

 

РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ У ТОКУ ДАНА

6 00h - 8 00h - пријем деце,организовање јутарњих активности;
800h - 900h -припрема за доручак, доручак;
9 00h - 9 15h - игре деце и припрема за планиране активности;
915h  - 1100 -планиране активности( време трајања у зависности од узраста деце), игра и животно практичне активности;
1100h - 1130 h – припрема за ужину и ужина;
1130h - 1330h – поподневни одмор;
1330h - 1430 h – припрема за ручак, ручак;
1430h - 1630 h- поподневне активности, игра и испраћај кући.

Услови рада

субота, 28 новембар 2015 08:56 |

Услови рада једним делом одређују степен програмске реализације и значајан су чинилац у свеукупном раду и остваривању постављених циљева и задатака у делатности којом се бави Установа.

Имајући у виду узраст деце, време бављења у вртићу, разноврсност активности којим се баве током дана и друге специфичности примерене предшколском узрасту, питање услова рада је тим значајније.

Наравно, говорити о условима рада не значи говорити само о материјалној основи рада заобилазећи и друге значајне чиниоце који заједно са том основом чини компактност повољних или неповољних услова.

Просторни услови

Просторни услови за реализацију програмских задатака су изузетно добри.

Расположиви простор у којем се одвијају активности деце у целодневном боравку је сасвим довољан и квалитета.

Зграда је масивна,саграђена од тврдог материјала и пројектним и архитектонским решењима врло занимљива и прилагођена основној делатности своје намене.

Радне просторије у којим бораве деца су величином према утврђеном стандарду са доста природног светла, савременом подлогом са добром комуникацијском везом са просторијама других намена.

У протеклој години је доста учињено на уређењу ентеријера и могућности које су дате у многоме побољшавају услове рада, а простор чине лепшим и занимљивијим, а деци боравак пријатнијим.Кад је у питању централни објекат, учињене су велике промене у самом изгледу: спољашњем  и унутрашњем. Цео објекат је реновиран и освежен почев од фасаде, а у унутрашњости су кречене све собе, кухињски блок, вешерај и све просторије других намена, канцеларије, тавани,ходници... Боје су прилагођене основним постојећим бојама у објекту уз договор са особљем.

У оквиру наведеног рад на побољшању услова се и даље наставља. У току летње паузе саграђена је нова летња учионица која је била у плану и раније, све справе и клупе у дворишту су обновљене, а постављене су и канте за отпатке. У унутрашњости објекта простор оплемењују тонирани зидови чије се боје смењују од жуте, оранж, зелене до црвене. Са плафона су скинуте пластичне подшивке и урађени су спушени плафони. Урађена је нова расвета како у дворишном простору, тако и у деловима објекта са спуштеним плафонима. Обновљене су све завесе,венецијанери и тракасте завесе,а собе су ''оживеле'' уз помоћ старих ормарића за чији су нови изглед заслужни васпитачи распоређени на све послове ради бржег и лакшег успостављања реда у Установи и почетка рада. Старе завесе и реслов и матеијала искориштени су за потребе терена. У свим просторијама вртића освежен је намештај.

За потребе лакшег обављања васпитно-образовног процеса у приградским одељењима полудневног програма, обезбеђен је нови  намештај – столови и столице (група у Д.Борини), док су појединим групама извршене потпуне поправке старог намештаја.

Уредност и чистоћа свих просторија је доста добра захваљујући пре свега радницима који раде на пословима чистоће подним подлогама које су лаке за одржавање и редовним набавкама материјала и средстава за одржавање хигијене.

Услови за боравак деце на слободном простору бар што се тиче укупне површине дворишта су повољни. Највећи део дворишта је травната површина, док је један део покривен асфалтом рачунајући и постојеће стазе и прилазе објекту. Спољашња површина је обогаћена новим расадима ружа, птуја и другог растиња који су посађени с почетка прошле године уз помоћ инструкција хортикултуролога, а о чијем изгледу и обради брине особље вртића. Ван ружичњака и врта налазе се простори где бораве деца велики део дана. Да би њихове потребе за свежим ваздухом, игром и дружењем биле задовољене, набављене су нове справе: возић и локомотива а постојеће поправљене и офарбане.

Историјат

субота, 28 новембар 2015 08:41 |

vrtic1Предшколска установа “Црвенкапа” почела је са радом 01.11.1968 године.

Установа је те давне 1968. године била смештена у бараку код “Прогреса” са 2 собе и кухињом у којима је боравила комбинована група од 20-оро деце и група продуженог боравка од 7-10 година.

На самом почетку Установа је имала 2 радника који су обављали стручне послове у васпитно образовном процесу. Након тога Установа се премешта у садашњу Рибарску улицу где остаје до новог пресељења у откупљеном одмаралишту београдског СУП-а у насељу Виле.

До 1976. године Установа ради као самостална радна организација. Тада се интегрише са ОШ “Бранко Радичевић” из Малог Зворника. Из састава Основне школе се издваја 1981 године и од тада је самостална радна организација коју је основала Самоуправна интересна заједница дечије заштите Мали Зворник а након тога  од 1991 године оснивач Установе је Скупштина општине Мали Зворник.vrtic2

Како је број деце растао из године у годину то се наметнула потреба за изградњом наменског објекта за боравак предшколске деце.

Сарадници који су током многих година бринули о Установи, помагали у настајању и пратили развој, сигурно су дали видан допринос и својим радом убрзали процес који су Установу довели до места које јој и припада.

Потом, 1986. године изграђен је објекат садашње Установе у улици Дринска бб, модеран, функционалан,простран објекат укупне површине 881 м квадратхих, капацитета да смести 98-оро деце узраста од једне до седам година.

vrtic3Објекат је имао 4 радне собе са пратећим просторијама:фискултурна сала, кухиња, вешерај, канцеларије и био је опремљен неопходном опремом и средствима за целодневни боравак.

Како се број деце у наредном периоду стално повећавао, Установа је била приморана да фискултурну салу преуреди у радну собу, тако да Установа сада броји 5 радних соба. Објекат је доста добро сређен и опремљен али и даље нема довољно капацитета да прими сву децу. Услед недостатка простора Установа 2009. године добија средства од Националног инвестиционог плана за доградњу 2 радне собе, па тако септембра 2009. године сва деца су уписана у вртић, а листа чекања је само прошлост.vrtic4

У Установи је организован целодневни боравак деце узраста од 1-3 године (3 групе) и деце узраста од3-6,5 година (3 групе) и програм припреме деце за полазак у основну школу (припремни предшколски програм) у години пред полазак у школу.

Припремни предшколски,  програм као вид организованог рада са децом од 5,5-6,5 година организован је у 9 група и то једна група у Установи а  8 на терену: Брасина, Борина Радаљ, Мали Радаљ, Д. Насеље, ОШ Мали Зворник,  В. Река и Д. Трешница. Васпитно образовни рад се изводи у школским просторијама изузимајући једну групу која користи просторије Дома културе у Д. Насељу.

vrtic5Минималним програмом,односно припремним оделењима за школу обухваћена су сва деца на подручју општине Мали Зворник (100%), чиме се можемо похвалити обзиром да је мали број опшптина у Србији које имају обухват деце 100% у овом програму.

Предшколска установа ''Црвенкапа'' из Малог Зворника кроз наведене облике рада обухвата 280-оро деце у оквиру 16 васпитних група.

Опремљеност техничким и дидактичким средствима и материјалом (свака соба има ТВ апарат, ДВД и ЦД плејер, рачунар........) како у седишту Установе тако и на сеоском подручју.

View the embedded image gallery online at:
https://www.crvenkapa.edu.rs/14-strane?start=7#sigFreeId9cd49a6453

 

Претрага

Електронска пријава

banner prijava

Образовање је важно

Banner Obrazovanje je vazno

SUPER

super logo

Јеловник

jelovnik

Документи

dokumenti

Информатор

informator

Кутак за родитеље

roditelji