Сарадња
САРАДЊА СА ПОРОДИЦОМ
Највећа ефикасност у остваривању циљева друштвеног васпитања може се очекивати само када се утицаји Установе и породице међусобно допуњују и потпомажу.
У циљу што успешнијег деловања предшколске установе и породице сарадња између предшколске установе и породице одвијаће се кроз следеће облике:
- Коришћењем разноврсних облика међусобног повезивања и информисања о детету (свакодневне индивидуалне контакте, кутак за родитеље, кућне посете, родитељски састанци;
- Кроз сталну узајамну помоћ – Предшколска установа обезбеђује стручну помоћ кроз размену педагошких, медицинских искустава, а родитељи могу да пруже помоћ у припремању амбијента за разне свечаности, у изради дидактичког материјала и опреме и др;
- Стварање прилике за међусобно дружење и живљење;
- Пригодне ситуације: приликом довођења и одвођења деце и слично;
- Планирање ситуације: консултације, групни и општи родитељски састанци (информативни, тематски и радионички);
- Непосредно укључивање родитеља у васпитно-образовни рад;
- Специјалне ситуације (нпр. период адаптације);
- Укључивање родитеља у оперативне Тимове и израду ИПП-а за децу са посебним потребама и сметњама у развоју;
- Заједничке активности: уређење отвореног и затвореног простора, израда дидактичког материјала и опреме и сл.;
- Заједнички изласци: шетње, излети посете;
- Прославе и празници: Јесења свечаност, Дан Установе, Дечја недеља, Прослава Нове Године, обележавање 8. марта исл.;
- Организовање различитих облика рада: Играонице, радионице, рођендаонице. У циљу задовољења различитих потреба деце и родитеља и квалитетног провођења слободног времена сарадња Установе и породице одвијаће се плански и систематски током читаве године укључујући родитеље у планирање и програмирање ове сарадње.
САРАДЊА СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ
Локална друштвена средина има посебну улогу у стварању одговарајућих услова за успешно остваривање циљева институционалног васпитања и образовања предшколске деце, њихов већи обухват и задовољавање разноврсних потреба, као и стално усавршавање основних и пратећих делатности предшколске установе.
И ове школске године наставиће се сарадња са основним школама, Културно просветном заједницом, Домом културе, Домом здравља, библиотеком, Месном заједницом, предузећима, установама, занатлијама и друго.
У циљу правовремене информисаности о активностима, сарджајима и манифестацијама које се реализују у нашој Установи како родитеља тако и друштвене средине редовним ажурирањем WEB страница наше Установе и слањем прилога у локалне информативне медије.
САРАДЊА СА ОСНОВНОМ ШКОЛОМ
Од изузетног је значаја остварена добра сарадња Предшколске установе са основним школама, јер уколико се не усклади деловање школе и предшколске установе може доћи до занемаривања резултата остварених на предшколском ступњу, а битно различита средина и захтеви могу створити тешкоће у адаптацији. Да се то не би догодило сарадња са основним школама одвијаће се кроз следеће облике:
- Сарадња учитеља, васпитача и стручних сарадника;
- Сарадња васпитача, учитеља, педагога, психолога у циљу размене информација и израде ИПП и ИОП за децу са посебним потребама;
- Посета деце из вртића школи (упознавање објекта, организација активности у школском простору, присуствовање часовима првих разреда);
- Посета ђака првака вртићу (заједничке активности у просторијама вртића);
- Заједничке шетње, прославе, приредбе, изложбе и друго,
- Заједнички састанци родитеља, учитеља, васпитача и стручних сарадника;
- Заједничко коришћење објекта, спортских терена и других просторија;
- Организовање стручних саветовања за стручни кадар обеју институција